20 Mei 2013

Sambungan Holiday...Miri - Bintulu 13-15 Julai 2012

Haa... 1 jam lebih perjalanan, maka sampai lah kami ke Gua Niah...

Ini pintu gerbangnya.. Welcome to Niah National Park... 
Walaupun datang sekejap shja sebab hujan, tetap smpatlh snap gmbar...


Ini shopping complex yg pertama yg kitaorg singgah ya setelah hampir 4 jam perjalanan dr Miri ke Bintulu.. tp perjalanan ni rsa mcm 6 jam.. adeii.. sakit badan..


Haa.. muka letih semua.. walaupun aku drive tak banyak sgt sbb byk tido..heheh.. then kami pusing2 Bintulu, terjumpa pula monument ni.. apa lagi, pegi la snap picture lg.. rsa mcm lpas ni nk bw outsider sorang, jd photographer.. ni haa kitaorg gilir2 tlong amik gmbar...


This is one of the monument in Bintulu ya ladies and gentlemen... jalan2 lagi terjumpa pasar pula.. singgah juga! tapi amik gmbar shja lah...

Gigihnya lah nak amik gambar depan pasar je pun... 


Ini yg kanak-kanak istimewa ni tgh mlompat ni kt Esplanade Bintulu ya.. sebelah pasar tu shja.. haaa.. #maaf ye ehsan.. jgn saman aku...


Ini adalah Esplanade Bintulu.. Boleh tahan juga la... kami teruskan perjalanan ke Pantai Temasya Bintulu.. perjalanan mengambil masa lebih kurang 30 minit sebab cmpur sesat lg kan...hehe


Tadaaa.. Pantai Temasya Bintulu... aku jd photographer masa ni...


Cantik tak view dia?Erm..ramai orang kt pantai ni petang2..standart la mana2 pantai pun mcam ni jugak kan...


Dia tengah resah sebab tak tahu nak bagi alasan apa ponteng kelas..haha... dah nak maghrib pun, jadi kami bertolak keluar dari Pantai Temasya.. then, kami pergi balik ke pekannya sebab nak gi Pasar Malam.. hey.. by the way, peniaga Bintulu sgt mudah bertolak ansur.. serius, minta kurang terus je bagi.. so beli la Baju BINTULU..hehe...

 Haa.. kalau kt semenanjung tak nampak pula aku air tergantung mcam ni... Lepas tu, kami pusing2 cari hotel murah.. malang sekali tak jumpa sebab da yg dah penuh dan juga kami pun tak tahu nak cari kt mana lagi..kemudian kami bergerak ke KFC la.. lepak situ, overnight situ kononnya..haha

Ahad, 13 Julai 2012


Hah!! Ini yg mengejutkan... Dah la Ikhwan baru try bawa ja terus pancit..hahah... Dah pancit tu kena ganti pulok... aihhh..nasib dia amik sparuh hrga shja RM75... kalau tak, tak da lah duit kami oiii...kami teruskan perjalanan setelah menukar tayar.. aku lah penat2... hah.. penat tengok orang buat..haha.. Ikhwan sambung drive ke Gua Niah sebab hasrat kelmarin tak kesampaian..


Tadaaa... dah sampai pun akhirnya... setelah aku bngun tido beberapa kali.. penat lah.. dah la malam tu tak tido sgt pun, overnight la katakan... overnight kt KFC 24 jam dgn muka tak malunya.. gambar ini dirakamkan sebelum kami berlepas ke dalam Gua Niah..3km jalan kaki okay baru smpai Gua Niah! 


Sebelum nak ke seberang sana, di mana letaknya Gua Niah, kami terpaksa menaiki bot yer.. Ini yg Ikhwan frust.. dkt sgt..dia cakap, kalau dia berenang pun dah sampai..tak berbaloi bayar RM2 untuk pegi & balik naik bot ni..haha

Haa.. ini lah harganya anak-anak...

Jemput tengok.. ini mula2 masuk la selepas merentasi sungai..haha..sebelum perlu berjalan 3km ke dalam..

Ini jalannya.. haa..tak boleh jalan laju2.. licin sebab hujan kan... Tapi da mangsa yg telah jatuh..haha

Nice view semasa dalam perjalanan nak ke dalam Gua Niah..


Haa... ini yg duk tersengih2 ni maksudnya dah sampai la... penat la juga..almost 1 jam... jalannya berliku sikit.. naik turun...


apa ni orang panggil? Stalitit & Staligmit ke? hehe


Nampak tak kt belakang tu? haa..itulah Gua Niah... aku & Ehsan shja masuk.. Raja Ahmad Kamil & Ikhwan tak nak masuk.. kitaorang guna lampu handphone je.. dah mana bawa torchlight.. okay la.. bau tahi kelawar je..haha... okay. setelah itu kami keluar daripada Gua Niah untuk pergi ke Bandar Miri.. maklum la dh nak balik dah.. sedih2... sebelum balik tu, kami pusing2 kt Miri dulu.. Pergi ke Grand Oil Lady & Taman Awam Miri.. nice view...

Ini dI Grand Oil Lady... Ada Muzium Petroleum kat sini.. tak masuk pun...

Haa.. abang adik amik gambar...haha


 Dah macam bangunan kat oversea plak cheq tgk... cantik kan?



Kami berempat... thank you amoi tolong amik gmbar... 


Haa.. nampak tak tu dia tulis apa? the Grand Oil Lady... lepas tu kami turun pergi makan sebelum berlepas pulang.. isi perut dulu bohh...

Masa dalam perjalanan nak ke Airport, baru jumpa benda nie.. aihhh.. kenapa la tak nampak awal2? kalau tak dah lama singgah snap gambar...


Inilah dia Taman Awam Miri... Inilah yang aku tak sangka, boleh ke bila time snap gmbar aku, kamera tak ok... cyettt.... but then okay la da juga gambar daripada tak de langsung kan..kan..kan...


Haa.. ini titi gantung dia.. memang tergantung la kan... alah2... peace... =P


uhuk2.. uhuk2.. sebelum berlepas pulang... raja buat aksi superman la pula...

Okay, bye2 Miri... see you next year.. InsyaAllah...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan