08 Mac 2010

Selamat Hari Mak!!!

Hari ini 8 Mac,genap usia mak aku 54 tahun....semoga ALLAH memberikan beliau kesihatan yang sempurna,dimurahkan rezeki dan semoga kami menyayanginya selama-lamanya...mak aku lahir 8 mac 1954...setelah beberapa bulan lahir,ibunya meninggal dunia...dia hanya menumpang kasih sayang ibu tiri sahaja..disini,aku nak cakap,kitayang masih ada mak,bersyukur lah sangat2...aku masih lagih mencuba untuk menjadi anak yang soleh..aku sayang mak!!!

sempena hari lahir ibu aku,aku teringatkan hal ini....

Rasulullah bersabda Hadith Riwayat Tarmizi ” ada 4 perkara yang akan ditanya oleh Allah di Hari Akhirat ialah tentang Masa, Harta, Diri dan Usia”

Masa - Kemana kamu gunakan masa yang diberikan sepanjang kamu hidup ?

Harta - Kemana wang kamu belanjakan di dunia ini ?

Diri - Bagaimana kamu urus diri kamu sepanjang hidup ini ?

Usia – Apakah yang kamu lakukan semasa hidup didunia ?

renung-renungkan........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan